Opzoek naar een manier om jouw bedrijf nog beter te maken? Om meer uit je klanten te halen? Om productiviteit binnen je bedrijf te verhogen? Of gewoon benieuwd naar verschillende online tools die jij kan gebruiken binnen jouw bedrijf? Lees dan vooral verder. In deze blog vertellen wij je alles wat je moet weten over digitale werplekken, klantvolgsystemen en online klantportalen, die jouw en je bedrijf kunnen helpen met groeien. 

Digitale werkplekken 

Opzoek naar meer efficiëntie binnen jouw bedrijf? Dan kan een digitale werkplek jou daar mee helpen. Een digitale werkplek is een online platform waar jij werknemers en jij alle tools, informatie, culturen en werkwijzen vinden die ze nodig hebben. Doordat je werknemers op deze digitale werkplek alles kunnen vinden wat ze nodig hebben, zijn niet meer uren bezig met door mailboxen en computers aan het scrollen opzoek naar dat ene bestand dat ze nodig hebben.  Een online werkplek zorgt er verder voor dat je werknemers gemakkelijk met elkaar communiceren. Het belangrijkste nieuws kan hier makkelijk aan alle medewerkers vertoond worden zonder mailboxen vol te spammen. Ook kunnen werknemers via de digitale werkplek gemakkelijk vragen stellen aan de juiste personen. Zo elimineer je dus vele tijdrovende taken die verder niet productief zijn, en wordt jouw bedrijf dus veel efficiënter. 

Klantvolgsysteem 

Niet alleen een digitale werkplek verhoogd de productiviteit in jouw bedrijf. Ook een klantvolgsysteem kan de efficiëntie verhogen.  Een klantvolgsysteem zorgt ervoor dat jij makkelijk te bereiken bent voor je klanten. In dit klantvolgsysteem kunnen klanten terecht met al hun vragen en problemen. Dit systeem presenteert deze vragen vervolgens overzichtelijk aan je werknemers en slaat ze ook op.  Zo kan ook iemand die zich nog niet heeft ingelezen in het probleem de klant van de juiste hulp voorzien. 

Online klantportaal 

Het werven van nieuwe klanten staat bij vele bedrijven op nummer één. Wat deze bedrijven niet weten is dat terugkerende klanten veel meer geld uitgeven dan klanten die voor het eerst een aankoop bij jou doen. Het is dus superbelangrijk dat je klanten behoud. Dit kan je doen door je klanten zo tevreden mogelijk te houden. Dit is waar een online klantportaal in beeld komt. In een online klantportaal vinden klanten alle informatie die zij nodig hebben. Denk bij deze informatie aan facturen, bestellingen en klantgegevens. Normaal gesproken is deze informatie verspreid over meerdere platformen en onoverzichtelijk. Maar in een online klantportaal vinden klanten al deze dingen op één plek en overzichtelijk gepresenteerd. Zo houd jij je klanten tevreden en zij jouw portemonnee gevuld.